Na Barrandovském mostě se finišuje. Proběhla poslední pokládka speciálního betonu

Největší dopravní tepna v Praze je velmi blízko dokončení další významné fáze rekonstrukce. Barrandovský most, který denně přivítá až 140 000 vozidel, prochází zásadní proměnou. Během posledního říjnového víkendu proběhl důležitý milník – pokládka posledního dílu speciálního UHPC betonu.

Moderní technologie zajistí delší životnost

Rekonstrukce severní části mostu, která vede z Braníku na Smíchov, vstupuje do finální fáze. Naprosto stěžejním aspektem obnovy je použití inovativního UHPC betonu. Moderní materiál sice navyšuje celkové náklady, ale ve výsledku přináší zásadní výhody – funguje současně jako izolace a vyniká výrazně vyšší odolností oproti standardnímu betonu. Právě tato vlastnost by měla zajistit podstatně delší životnost opravené konstrukce.

Co následuje po betonáži?

Po dvoudenním tuhnutí UHPC betonu čeká most série dokončovacích prací. Stavbaři se zaměří na komplexní dokončení říms a instalaci odvodnění. Následovat bude aplikace spojovacího postřiku a pokládka dvou vrstev nové vozovky. Finální fáze zahrnuje montáž svodidel, instalaci dopravního značení a dokončení portálů.

Podle mluvčí Technické správy Barbory Liškové bude závěrečným krokem zatěžovací zkouška, stejně jako tomu bylo u již opravené jižní části mostu. Teprve poté bude možné most plně zprovoznit, což je v plánu do konce letošního roku. Nakonec bude demontováno i dočasné dopravní značení Praha.

Náklady výrazně překročily původní odhady

Rozsah nutných oprav značně překvapil i odborníky. Původně plánovaný rozpočet 594,5 milionu korun se téměř zdvojnásobil na 1,14 miliardy. Za navýšením stojí výrazně horší stav původní konstrukce, než se předpokládalo, ale také vysoká inflace a nasazení modernějších technologických řešení.

Když se započte i předchozí nultá fáze, během které došlo k opravě pilířů – a k tomu připravovaná pátá fáze včetně nákladů na správce stavby, celková investice dosáhne téměř 1,31 miliardy korun.

Světlo na konci tunelu

Pro Pražany je dobrou zprávou, že po dokončení současné etapy zbývá už jen poslední pátá fáze rekonstrukce. Ta bude probíhat v duchu sanace povrchů, neměly by nastat žádná dopravní omezení. Most z roku 1983 tak konečně získá podobu odpovídající jeho významu pro pražskou dopravní infrastrukturu.

Zdroj/foto: barrandak.cz

- Komerční sdělení -PR článek

Redakce doporučuje

- Komerční sdělení -hobby

Další články autora

Stay on op - Ge the daily news in your inbox